DOPRINOS CENTRA ZA KULTURU DIJALOGA IZRADI AKCIJSKOG PLANA GRADA ZAGREBA ZA INTEGRACIJU
August 30, 2021
PODRŠKA OBRAZOVANJU DJECE S ODOBRENOM MEĐUNARODNOM ZAŠTITOM
September 6, 2021

NOVI POČETAK NA PUTU KA OSTVARENJU SNOVA NAŠEG NOVOG SUSJEDA

Kraj osnovnoškolskog obrazovanja i odlazak u srednju školu, osim što je vrlo bitan događaj u životu svakog školarca i njegove obitelji, iznimno je stresan, a često dolazi i do razmimoilaženja između želja djece s jedne i njihovih roditelja s druge strane. Odabir škole, a time često i izbor budućeg zanimanja, jedna je od prvih većih i važnijih odluka koju je potrebno donijeti. Odlazak u srednju školu posve je novo poglavlje, a svaka promjena, poput rastanka s prijateljima iz osnovne škole s kojima su izgrađeni odnosi, susret s novim učenicima, profesorima ili novim prostorom, posebno djeci koja su u našem susjedstvu pronašla svoj novi dom, daleko od svog rodnog doma može biti itekako stresna.

 

Stoga ne čudi to da se mnoga spomenuta djeca često odlučuju za školu u koju će ići neki od njihovih prijatelja iz osnovne škole, što se često ne pokaže najboljim odabirom. Najčešća pitanja koja si postavljaju tijekom priprema za upis u srednju školu su: što ako se ne uspijem upisati u školu koju želim i koje će to posljedice imati po moju budućnost?

 

Mobilni timovi Centra za kulturu dijaloga – CKD u okviru projekta Novi susjedi – uključivanje osoba s odobrenom međunarodnom zaštitom u hrvatsko društvo, koji provodi u suradnji s MUP-om RH, pružajući pomoć i podršku u procesu školske integracije djeci s odobrenom međunarodnom zaštitom koja su uključena u obrazovni sustav, između ostalog, prikupljaju informacije o srednjim školama, omogućavaju djetetu da obavi razgovor s nekime od poznanika koji se bave željenim zanimanjem, prikupljaju što više informacija iz različitih izvora, te na taj način pružaju najbitnije informacije i savjetuju dijete i roditelje, ali dajući do znanja da konačni odabir bude prepušten željama djeteta a koja je u skladu s realnim mogućnostima. U tom smislu, pri odabiru je naglasak na prepoznatim psihofizičkim karakteristikama djeteta, kao i o njegovim specifičnim interesima i sposobnostima.

 

Naš novi susjed Asaad, nakon završetka 8. razreda Osnovne škole Pavleka Miškine, iskazao je interes da prvi izbor za upis u srednju školu bude Obrtnička škola za osobne usluge – zanimanja frizer, što je uz podršku i pomoć od strane mobilnog tima i ostvareno. U Republiku Hrvatsku zajedno sa svojom višečlanom obitelji došao je prije tri i pol godine. U međuvremenu savladao je hrvatski jezik, stekao prijatelje među školskim klupama te se zavidno integrirao u hrvatsko društvo često navodeći da se osjeća kao purger. Za vrijeme boravka u Turskoj, netom prije preseljenja u Hrvatsku, nije gubio vrijeme, nego je prošao nekoliko edukcija za zanimanje frizera i oblikovanje obrva koncem. Tu su nastali korijeni interesa i motivacija za buduće zanimanje. Za zanimanje frizera vjeruje da je njegov životni put, za što osjeća da mu istinski pripada. Potvrda tome je, njegov osobni angažman da je već pronašao salon i započeo s šišanjem u Frizerskom salonu Berny u Zagrebu. Šišao je cijelo svoje razredno odjeljenje iz osnovne škole, mnoga poznata lica, liječnike, odvjetnike, a među njima i Čiru Blaževića. Vlasnica salona, Bernarda, izgradila je prema Asaadu zavidno povjerenje, te mu bez razmišljanja pri upisu u Obrtničku školu osigurala ugovor o naukovanju. Ujedno navodi da Asaadovu udobnu i ugodnu komunikaciju s klijentima čine ne samo profesionalne osobine, već i njegova društvenost i strpljenje. Ne sumnjamo da će, Asaad s već izgrađenim umjetničkim ukusom, okom i točnošću postati dobar stručnjak u budućem poslu, te biti rame uz rame s libanonskim frizerom Mounirom, jednim  od najtraženijih frizera širom svijeta, njegovim osobnim uzorom u svijetu frizerskog zanimanja. Za početak puta ka budućem zanimanju i ostvarenjem snova, Centar za kulturu dijaloga, Asaadu želi sretan polazak u srednju školu i da ovaj dan bude početak svega lijepog što će ispuniti srednjoškolske dane.

 

Asaadu, ostalim novim susjedima osnovnoškolcima/srednjoškolcima/studentima, kao i ostalim đacima diljem Republike Hrvatske želimo da i u novoj školskoj/akademskoj 2021./2022. nižete uspjehe i gradite svoje snove, jer obrazovanjem i stjecanjem novih znanja na najbolji način doprinosite osobnom razvoju i razvoju društva u kojem živite!

 

Projekt Novi susjedi – uključivanje osoba s odobrenom međunarodnom zaštitom u hrvatsko društvo sufinanciran je iz Fonda za azil, migracije i integraciju (AMIF) i Vlade Republike Hrvatske.

Autorica: Merdijana Dugonjić, voditeljica slučaja integracije – CKD

 

 

CCD
CCD

Comments are closed.