Povodom završetka školske godine 2021/2022, Centar za kulturu dijaloga posjetio je Malak u njenoj školi, inače našu novu susjedu i korisnicu projekta Novi susjedi – uključivanje osoba s odobrenom međunarodnom zaštitom u hrvatsko društvo.
Malak smo posjetili u Ugostiteljsko-turističkom učilištu u Zagrebu, srednjoj školi koju je ove školske godine završila s odličnim uspjehom!
U razgovoru s Malak, na pitanje da li joj je bilo teško snaći se u novoj sredini i među novim školskim kolegama i kolegicama, posebice zbog jezičnih i kulturoloških razlika, prije dvije godine kada je počela svoje obrazovanje u Ugostiteljsko-turističkom učilištu u Zagrebu, odgovara nam da joj niti malo nije bilo teško, da se brzo snašla te da joj je hrvatski jezik, kao jedan od školskih predmeta, zaključen ocjenom odličan, što nas je ugodno iznenadilo, a i da se odmah uklopila među svoje školske kolege i kolegice.
Kako smo u tom trenutku razgovora naišli na nekoliko njenih školskih prijatelja iz razreda odmah smo i njih upitali isto pitanje, na što vrlo vedro i jednoglasno odgovaraju da se Malak izvrsno uklopila u svoj novi razred, a jedan od njenih kolega uzvikuje da Malak zna hrvatski jezik čak bolje i od njega!
U daljnjem razgovoru s Malak o njenom obrazovanju i očekivanjima, Malak nam s punom pozitivnošću odgovara o svojim iskustvima u obrazovanju i pohađanju srednje škole, o svojim profesorima/cama, razredniku, školskim kolegama, predmetima, odrađivanju praktičnog djela nastave u jednom od zagrebačkih restorana, kao i svojim budućim planovima. Malak planira upisati četvrtu godinu u Ugostiteljsko-turističkom učilištu u Zagrebu kao specijalizaciju u smjeru Kuharstva.
Hodajući hodnicima srednje škole koju Malak pohađa, susrećemo njenu profesoricu hrvatskoga jezika – prof. Andrić.
Na upit kako je zadovoljna s Malak, profesorica nam odmah odgovara: ”Da mi je više takvih učenika kao Malak” , te nastavlja: ”Napisala je školsku zadaću bez jedne pravopisne i gramatičke pogreške – dijete koje je tek naučilo hrvatski jezik. Jako puno smo pričale i jako puno smo razgovarale – tako jedno razumno i odraslo razmišljanje – onako – život me naučio…’‘. Profesorica Andrić nam prepričava kako joj je jednom tokom razgovora Malak rekla: ”Mi smo odlučili ostati ovdje u Hrvatskoj (misleći na svoju obitelj), stoga ako se hoću uklopiti – moram znati jezik.’‘.
Susrećemo se i s Malakinim razrednikom, profesorom kuharstva Markom Jakopinom. Profesor Jakopina je također pohvalio Malak, kako njeno znanje i izvrsnost u praktičnom djelu nastave tako i Malakinu integraciju u njoj tada novu okolinu.
Pri kraju posjete, pozdravili smo se s Malak, koja se tada pridružila svojim školskim kolegama i kolegicama kako bi svi zajedno proslavili zadnji dan školske godine.
Mobilni timovi Centra za kulturu dijaloga – CKD u okviru projekta Novi susjedi – uključivanje osoba s odobrenom međunarodnom zaštitom u hrvatsko društvo, koji Centar za kulturu dijaloga provodi u suradnji s MUP-om RH, pružajući pomoć i podršku u procesu školske integracije djeci s odobrenom međunarodnom zaštitom koja su uključena u obrazovni sustav, između ostalog, prikupljaju informacije o srednjim školama, omogućavaju djetetu da obavi razgovor s nekime od poznanika koji se bave željenim zanimanjem, prikupljaju što više informacija iz različitih izvora, te na taj način pružaju najbitnije informacije i savjetuju dijete i roditelje, ali dajući do znanja da konačni odabir bude prepušten željama djeteta a koja je u skladu s realnim mogućnostima.
Malak, ostalim novim susjedima osnovnoškolcima/srednjoškolcima/studentima, kao i ostalim đacima diljem Republike Hrvatske želimo da i dalje nižete uspjehe i gradite svoje snove, jer obrazovanjem i stjecanjem novih znanja na najbolji način doprinosite osobnom razvoju i razvoju društva u kojem živite!
Projekt Novi susjedi – uključivanje osoba s odobrenom međunarodnom zaštitom u hrvatsko društvo provodi Centar za kulturu dijaloga u suradnji s MUP-om RH, a sufinanciran je iz Fonda za azil, migracije i integraciju (AMIF) i Vlade Republike Hrvatske.