POČETAK ŠKOLSKE GODINE I OBRAZOVANJA JE I POČETAK KVALITETNE INTEGRACIJE

SURADNJA CENTRA ZA KULTURU DIJALOGA S UNHCR-om HRVATSKA I DOPRINOS KREIRANJU INTERKULTURALNOG DRUŠTVA
September 9, 2020
OKUPLJANJE U SISKU U SVRHU SURADNJE U OBLASTI INTEGRACIJE
September 22, 2020

POČETAK ŠKOLSKE GODINE I OBRAZOVANJA JE I POČETAK KVALITETNE INTEGRACIJE

Obrazovanje igra presudnu ulogu u usmjeravanju osoba u pokretu i drugih migranata iz trećih zemalja u prilagođavanju novoj zemlji i kulturi, kao i u uspostavljanju socijalnih odnosa unutar zajednica koje ih primaju.

Djeca s odobrenom međunarodnom zaštitom često se suočavaju s poteškoćama u prilagodbi na novo okruženje za učenje.

 

Centar za kulturu dijaloga – CKD smatra obrazovanje jednim od najcjenjenijih dobara koje osoba u pokretu može imati. Djeca i adolescenti s odobrenom međunarodnom zaštitom koja su integrirana u nacionalne školske sustave grade trajna prijateljstva s lokalnom djecom, uče jezike i razvijaju vitalne vještine potrebne za održavanje sebe i svojih obitelji. Za djecu u pokretu škola može biti sigurno mjesto gdje mogu učiti i igrati se – osnovne potrepštine za svako dijete koje odrasta, ali posebno važne za djecu koja su istrgnuta iz svojih domova i vidjela strahote rata.

 

Upravo iz tog razloga projektni timovi Centra za kulturu dijaloga su tu kako bi najmlađim korisnicima/ama projekta ”Novi susjedi – uključivanje osoba s odobrenom međunarodnom zaštitom u hrvatsko društvo” pomogli u pripremi za početak nove školske godine.

 

Naše kolegice iz projektnog tima ”Zagreb” su odlučile pomoći im u odabiru nove školske opreme i pribora, kako bi što spremniji nastavili svoje puteve ka pravoj integraciji kroz obrazovanje. Korisnice, inače dvije sestre blizankinje, krenule su u 5. razred Osnovne škole. Priznaju da ih je malo strah jer imaju puno različitih profesora ali olakšava im to što su zajedno i zapravo se vesele školskim obvezama te očekuju da će školsku godinu završiti s prosjekom ocjena 5.00.

Njihov stariji brat je također pun pozitivnog očekivanja, s obzirom da kreće u 2. razred srednje škole, i da je bolje naučio govoriti i razumijevati hrvatski jezik isto očekuje završiti isti s najvišim ocjenama.

Ono što ih sve zajedno posebno uveseljava je to da ove godine po prvi puta kreću u školu iz svog doma, a ne iz Prihvatilišta te sada napokon mogu imati uobičajene školske brige koje bi sva djeca trebala imati na početku školske godine, a i tokom iste: odabiranje ruksaka, pernica i olovaka, bilježnica, pisanje domaćih zadaća, itd.

 

Centar za kulturu dijaloga im također želi ovu školsku godinu što uspješnijom, kao i svim ostalim đacima diljem Republike Hrvatske!

 

Projekt ”Novi susjedi – uključivanje osoba s odobrenom međunarodnom zaštitom u hrvatsko društvo”, Centar provodi u suradnji s MUP-om RH, a sufinanciran je od strane Fonda za azil, migracije i integraciju (AMIF) i Vlade Republike Hrvatske.

 

 

CCD
CCD

Comments are closed.