DOGOVORENA SURADNJA CENTRA ZA KULTURU DIJALOGA I MINISTARSTVA ZNANOSTI I OBRAZOVANJA U OBLASTI INTEGRACIJE AZILANATA U HRVATSKO DRUŠTVO
September 3, 2020
KROZ UČENJE O KULTURI HRVATSKOG POSLOVANJA DO ZAPOSLENJA
September 5, 2020

OBJAVLJEN IZVJEŠTAJ UNHCR-a POD NAZIVOM ”ZAJEDNO ZA OBRAZOVANJE IZBJEGLICA”

Iako su se djeca u svakoj zemlji borila s utjecajem COVID-19 na njihovo obrazovanje, djeca izbjeglice bila su posebno u nepovoljnom položaju, usred strahova da mnoga možda neće moći nastaviti obrazovanje zbog zatvaranja škola, visoke naknade ili nedostatak pristupa tehnologiji za učenje na daljinu.

 

Izvještaj UNHCR-a ”Coming Together for Refugee Education”,

objavljen danas, projektira da, ukoliko međunarodna zajednica ne poduzme trenutne korake protiv katastrofalnih učinaka pandemije COVID-19 na obrazovanje izbjeglica, potencijal milijuna mladih izbjeglica koji žive u nekim od najvažnijih svjetskih zemalja, bit će dodatno ugrožen.

 

Izvještaj, zasnovan na podacima iz dvanaest zemalja iz 2019. godine koji ugošćuju više od polovice svjetske djece izbjeglica, također je pokazao da, iako je 77 posto upisanih u osnovnu školu, brojka pada na 31 posto upisanih u srednju školu i samo 3 posto na sveučilišta.

 

Daleko iza globalnih prosjeka, ove statistike ipak predstavljaju napredak: povećao se upis u srednje obrazovanje, s desecima tisuća izbjegličke djece koja su tek počela pohađati školu – samo u 2019. porast od 2 posto. Međutim, pandemija sada prijeti da poništi ovaj i druge ključne napretke, uključujući napore na postizanju cilja 4 održivog razvoja koji osigurava inkluzivno i ravnopravno kvalitetno obrazovanje za sve.

 

 

Prijetnja posebno velika za djevojke izbjeglice

 

Prema UNHCR-u, za djevojke izbjeglice – koje ionako imaju manje pristupa obrazovanju od dječaka i za koje je upola manje vjerojatno da će biti upisane u školu dok ne dođu do srednjoškolske razine, prijetnja je posebno ozbiljna.

Na temelju podataka UNHCR-a, Fond ”Malala” procijenio je da se, zbog pandemije COVID-19, polovica svih izbjeglica u srednjim školama neće vratiti kad se učionice ponovo otvore ovog mjeseca. U zemljama u kojima je upis djevojaka izbjeglica već bio manji od 10 posto, sve djevojke riskiraju da zauvijek odustanu, što je zastrašujuće predviđanje koje će imati utjecaja na generacije koje dolaze.

 

 

U snažnoj posljednjoj riječi izvještaja, UNHCR-ov veleposlanik za program škola trenutačne mreže i globalna nogometna zvijezda Mohamed Salah rekao je: “Osiguravanje kvalitetnog obrazovanja danas znači manje siromaštva i patnje sutra.”

 

Pozvao je sve da “rade kao tim”.

 

“Ako svi ne odigraju svoju ulogu, generacije djece – milijuni njih u nekim od najsiromašnijih regija na svijetu – suočit će se s mračnom budućnošću. Ali ako budemo radili kao tim, možemo im pružiti šansu koju zaslužuju da imaju dostojanstvenu budućnost. Nemojmo propustiti ovu priliku”.

 

Izvještaj poziva vlade, privatni sektor, civilno društvo i druge ključne dionike da udruže snage kako bi pronašli rješenja koja jačaju nacionalne obrazovne sustave i povezuju se s putovima prema certificiranom obrazovanju te osiguravaju i štite financiranje obrazovanja.

 

Bez takvog djelovanja, upozorava se u izvješću, riskiramo izgubljenu generaciju izbjegličke djece lišene obrazovanja.

 

(uz doprinos podataka UNHCR-a)

 

Foto: UNHCR Education Report 2020 – Social Media Pack, UNHCR

 

 

CCD
CCD

Comments are closed.