BALKAN YOUTH SCHOOL – POSJETE RAZNIM KULTURNIM DOGAĐAJIMA
July 26, 2016CENTAR ZA KULTURU DIJALOGA – CKD SVEČANO URUČIO PRIZNANJA POLAZNICIMA BALKANSKE OMLADINSKE ŠKOLE
October 31, 2016
Sudionici/e Balkanske omladinske škole Hrvatska, koju provodi Centar za kulturu dijaloga – CKD u suradnji s Islamskom zajednicom u Hrvatskoj i Uredom za tursku dijasporu i srodne narode Vlade Republike Turske, krajem prošlog tjedna posjetili su Bosnu i Hercegovinu.
Vrijedni studenti/ce Zajednice prije početka nove akademske godine ojačali su svoje timske kompetencije boravkom u Sarajevu, glavnom gradu Bosne i Hercegovine. Program njihove posjete bio je raznolik, od međusobnog umrežavanja i socijaliziranja do širenja spoznaja o kulturnoj i povijesnoj baštini BiH. Studenti su se upoznali s institucionalnim okvirom i pristupom u očuvanju tradicije i običaja naroda ovih prostora posjetom Institutu za islamsku tradiciju Bošnjaka.
Polaznike Balkanske omladinske škole u Institutu su ugostili direktorica Instituta dr. Dževada Šuško, znanstveni suradnik hfz. dr. Elvir Duranović i viši stručni suradnik mr. Hikmet Karčić. Naši domaćini su upoznali sudionike/ce Balkanske omladinske škole s djelokrugom i ciljevima kojima Institut, kao naučnoistraživačka ustanova Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, teži u svrhu zaštite i očuvanja tradicije i kulture Bošnjaka. Prezentiran im je naučnoistraživački i obrazovni rad u proučavanju usmene, duhovne, pisane i materijalne tradicije Bošnjaka kao i proučavanja društvene i kulturne stvarnosti kojima se Institut bavi.
Također, prezentirane su im publikacije koje je Institut radio kao što su: Priče i legende trebinjskih Bošnjaka, Katalog izložbe Masovne grobnice u BiH – Made in Portugal, Under the UN Flag, Katalog izložbe Skriveni svijet balkanskih žena i slično. Svi sudionici/e su na dar dobili Zbornik radova znanstvenog skupa Islamska tradicija Bošnjaka: izvor, razvoj i institucije, publikacije. U tri godine koliko Institut aktivno djeluje zabilježili su održavanje značajnog broja naučnoistraživačkih skupova i konferencija, i objavili značajan broj knjiga o očuvanju povijesti Bošnjaka/inja. Registracija na internetskoj stranici Instituta www.iitb.com osigurava i primanje pravovremenih informacija o aktivnostima kako o Institutu tako i o njihovim partnerskim organizacijama kao što je Centar za kulturu dijaloga – CKD. Studenti/ce su prilikom posjete imali priliku razgledati prostorije Gazi Husrev – begove biblioteke u čijim prostorijama su smješteni uredi Instituta, pored ostalih institucija Islamske zajednice.
Sudionici/e Balkanske omladinske škole su potom išli u turistički obilazak grada Sarajeva gdje su, uz pomoć profesionalnog vodiča, posjetili značajna mjesta u povijesti Grada Sarajeva, koja su nastala prilikom susretanja različitih naroda i kultura na ovim prostorima. Sarajevo, koje poznajemo danas, je osnovano od strane Isa-beg Ishakovića davne 1461. godine.
Pored boravka i obilaska Sarajeva, sudionici/e Balkanske omladinske škole posjetili su Počitelj, Blagaj i Mostar. Dan proveden u Hercegovini zračio je jednom posebnom energijom tima, ali i unutarnjim mirom pri pogledu na sva ta oku lijepa, a duši tako draga mjesta. Ugodnu tišinu i mir počiteljske džamije osjetili su klanjajući podne i ikindiju namaz. Inače je džamija poznata kao Šišman Ibrahim-pašina džamija (također znana kao Hadži-Alijina džamija), izgrađena je u 15. stoljeću i nalazi se u samom središtu Počitelja. Džamija se odlikuje monumentalnošću i jednostavnošću. Pored munare stoji i drvo ciparis doneseno iz Libanona u 15. stoljeću.
Potom je uslijedila posjeta Tekiji Blagaj. Tekija na izvoru rijeke Bune u Blagaju predstavlja značajan spomenik kulture iz ranog turskog doba u Bosni i Hercegovini. To je mjesto gdje su, posebnim ritualom, derviši obavljali – i danas obavljaju – zikr (slavljenje Boga). U prostorijama tekije sudionici/e su učili odlomke iz časnog Kur’ana što je stvorilo poseban ugođaj ostalim posjetiteljima. Vrijedi napomenuti da prvi spomen tekije u Blagaju nalazimo u Putopisu Evlije Čelebije, poznatog putopisca, koji je kroz ovo mjesto proputovao 1664. godine.
Posjeta Mostaru zaokružila je dan proveden u Hercegovini. Zanimljivo je spomenuti da je Grad Mostar ime dobio po čuvarima mostova (mostarima) na obalama rijeke Neretve. Mostar je zasigurno najpoznatiji po Starom mostu, koji se zajedno sa starim gradom od 2005. godine nalazi na popisu zaštićene kulturne baštine UNESCO-a. Studenti su imali prilike najviše vremena provesti na samom Mostu i uživati u prekrasnom krajobrazu starog grada.
Nakon četverodnevnog boravka u prelijepoj Bosni i Hercegovini, sudionici/e Škole, puni utisaka, vratili su se u Zagreb.
O samom putovanju najbolje svjedoče iskustva samih polaznika/ca Škole. U osvrtu o putovanju u Sarajevo jedan od sudionika Balkanske omladinske škole, Armin Hodžić je rekao: Svi putnici i polaznici Škole složit će se u jednom. A to je da su najljepši trenutci putovanja bili oni zajednički. Mogli bismo vam pričati što smo sve vidjeli u Sarajevu, Mostaru, Blagaju, Počitelju i svim ostalim mjestima koja smo posjetili. Ali to ionako svi mogu vidjeti na letcima, internetskim stranicama, katalozima i ostalim promidžbenim materijalima. Ono što ne mogu vidjeti bilo je zajedništvo koje nas je ispunilo ova četiri dana. Polaznici su se prije ovog putovanja većinom međusobno poznavali tek iz viđenja ili su nekada davno zajedno bili polaznici mekteba. Nakon putovanja, ovaj segment će se bitno promijeniti.