U sklopu programa Omladinske škole liderstva i dijaloga (regionalnog programa Balkanske omladinske škole), 23. svibnja u prostorijama OKM-a održana je radionica Javnog nastupa i govorništva pod stručnim vodstvom komunikacijske savjetnice gđe Ivane Radić.
Radionica je praktičnim i teorijskim dijelom istaknula važnost prvog dojma. Kroz analizu fotografija osoba u različitim odjevnim kombinacijama, sudionici su raspravljali o porukama koje izgled i odjeća mogu prenijeti te kako one utječu na percepciju govornika/ce.
Nakon uvodnog dijela, gđa Radić predstavila je različite vrste javnog govora te istaknula ključne osobine uspješnog govornika/ce. Među njima su se posebno izdvojile jasna i razumljiva dikcija, primjeren ton i korištenje humora, empatija, pozitivna energija, aktivno slušanje te prilagođenost publici. Posebna pažnja posvećena je pripremi govora – od odabira riječi, preko strukturiranja sadržaja, pa sve do konkretnih strategija za prevladavanje treme. Polaznicima/ama su pruženi praktični savjeti poput vježbanja pred prijateljima, snimanja i analize vlastitih nastupa te traženja konstruktivne kritike od drugih.
Važna tema radionice bila je i neverbalna komunikacija. Geste, mimika i kontakt očima često govore više od riječi te otkrivaju govornikovu razinu samopouzdanja. Sudionici/e su analizirali fotografije političara i javnih osoba, učeći kako prepoznati i interpretirati govorne i tjelesne signale.
U završnom dijelu radionice, polaznici/e su sudjelovali u otvorenoj diskusiji s edukatoricom o daljnjem razvoju svojih govorničkih i komunikacijskih vještina. Također su dobili priliku da sami stanu pred publiku, predstave se i u praksi primijene znanja stečena tijekom radionice.
Radionica je protekla u interaktivnom i poticajnom ozračju, a omladina je izrazila zadovoljstvo stečenim znanjima i korisnim savjetima za osobni i profesionalni razvoj.
Centar za kulturu dijaloga u svojoj namjeri stvaranja omladinskih lidera/ica čiji se glas u stvaranju pozitivnih promjena u društvu jasno i glasno čuje, ulaže u jačanje komunikacijskih vještina mladih kako bi promjene koje mladi žele vidjeti u društvu čim prije i zaživjele.